Podnikání je opět v kurzu. Lidí, kteří se chtějí postavit na vlastní nohy přibývá. Mnozí ale nevědí, do čeho se pustit. Zajímavou možností je vlastní fast-food, které jsou dlouhodobě na vzestupu. Přečtěte si 5 důvodů, proč si zvolit právě fast-food.

1. Jedlo se, jí se a jíst se bude
Podnikání v gastronomii má skvělou budoucnost. Jíst se zkrátka musí a lidí, kteří si přes den vaří doma, je opravdu málo. Pracující člověk, především v Praze, si na jídlo někam zajde. Podle nedávného průzkumu fast-foodové jedničky na světě, společnosti SUBWAY®, vidí nejvíc Čechů šanci na úspěch právě ve vlastním fast-foodu nebo restauraci.

2. Málo času na jídlo
Lidé také mají na jídlo stále méně času a často ani u oběda příliš dlouho neposedí. Fast-food a především takový, kde je jídlo připravené z čerstvých a zdravých surovin, a kde nechybí zelenina a ovoce, je pro ně ideálním řešením. „Podle našeho průzkumu by si v případě, že má na oběd jen 20 minut, vybralo 40 procent Čechů značkový fast-food. To je nejvíc ze všech dalších možností,“ říká Martin Princ ze společnosti SUBWAY®.

Subway

3. Známá značka
Chuť začít podnikat mohou přemoci obavy, zda se svým podnikem uspějete. Řešení tu je! Je jím franchising, podnikání pod známou značkou . Většina fast-foodů funguje v rámci franchisingu, což riziko neúspěchu výrazně snižuje. Zavedená značka pomůže při rozjezdu i v průběhu podnikání. Je s ní snazší marketing, příprava nabídky i nákup vybavení. To ušetří čas i peníze. Při podnikání se známou značkou je potřeba „jen“ chuť a pracovitost.

4. Rychlé jídlo – nižší náklady
Výhodou podnikání v oblasti rychlého občerstvení jsou i menší počáteční náklady. Ve fast-foodu nepotřebujete tolik prostoru a připravujete jednodušší jídla. Například pro přípravu sendvičů v síti SUBWAY® není nutné mít ani velkou kuchyň svybavením jako v restauraci. Není potřeba ani zvlášť velký prostor pro hosty. Vždyť jde o rychlé občerstvení. Zákazník se relativně rychle nají a odchází nebo si jídlo vezme s sebou.

5. Stabilita, když jste v síti
Zvlášť v nejistých dobách je na franchisingu zajímavá jeho stabilita. S velkou firmou a zavedenou značkou za zády se prostě lépe vzdoruje potížím a to zejména v začátcích. Podle statistik je franchising 6krát úspěšnější než podnikání "na vlastní pěst". Kromě toho s velkou tradiční firmou máte jistější stabilní příjmy. „Franchisový řetězec umí lépe reagovat na nové trendy a také pravidelně přichází s novinkami, které podnikání posunují dál,“ doplnil šéf rozvoje sítě SUBWAY® v Česku a ve střední Evropě, Martin Princ.

Chcete se rozjet vlastní byznys a otevřít známý fast-food? Navštivte www.subway-franchising.cz

Text nevyjadřuje názor redakce