Po deseti letech budování kariéry v korporacích se Karolína Risser rozhodla změnit svůj život a začít podnikat. Po narození dcery založila firmu Deli Life, která začala po prvním roce přinášet zisk. S jejím rozjezdem jí pomáhají i nově získané znalosti digitálního marketingu, které se nebojí použít.

„Díky online marketingu mi narostly zakázky asi o 30 %. Poptávka po mých službách začala převyšovat moje kapacitní možnosti, a proto rozšiřuji provozovnu i personál,“ říká mladá podnikatelka. „Využívám hlavně optimalizaci pro vyhledávače a PPC kampaně ve vyhledávání jako Google Adwords,“ doplňuje Risser.

Tato bývalá projektová manažerka studovala ve Francii, odkud si kromě manžela přivezla i lásku ke kvalitnímu jídlu. Během své práce v korporacích si uvědomila, že prostředí, ve kterém se většina zaměstnanců pohybuje, nepřeje správnému stravování. To se samozřejmě odráží i na zdraví lidí. Proto jim chce ve své firmě pomoci správně jíst a lépe žít díky inovativnímu konceptu stravování a osvěty. Nyní má za sebou rok aktivního podnikání a její firma Deli Life začala vytvářet zisk.

8N7A9305 rautAkademie pro podnikatelky
Aby ještě více podpořila své podnikání, absolvovala Karolína Risser loni na podzim Digitální akademii českého Googlu. Stala se tak jednou ze 150 vyškolených podnikatelek, které tato série seminářů seznámila s možnostmi digitálního marketingu.
„Akademie mi pomohla zorientovat se v širokých možnostech digitálního marketingu, bez kterého se dnes už žádné podnikání neobejde. Naučila jsem se optimálně používat jednotlivé nástroje pro online marketing a dozvěděla se o aktuálních trendech v této oblasti,“ hodnotí svou účast na seminářích Googlu. „Také jsem si uvědomila, jak lze poměrně jednoduše, levně a efektivně využívat online marketing k budování značky a k získávání nových zákazníků. Navíc jsem odhalila pár zásadních chyb na svém webu, proto ho v současné době předělávám,“ doplňuje.

Digitální garáž pro každého
Podobné znalosti, které mohou nastartovat každé podnikání, může nyní získat skoro každý. Google totiž své semináře otevřel pro širokou veřejnost. Na jaře spustil rozsáhlý vzdělávací projekt Digitální garáž. Ten stojí v první řadě na online vzdělávací platformě digitalnigaraz.cz. Ta je zdarma přístupná každému, koho zajímá, jak uspět díky internetu. Ve spolupráci s dalšími partnery ji doplňují i semináře, na které se můžete přihlásit zde. Nejbližší se bude konat 2. 11. V Brně.

Semináře chválí i Karolina Risser: „Sdílení zkušeností s ostatními podnikatelkami a networking jsou dalším přínosem. Seznámila s velmi zajímavými ženami a s některými z nich jsem dokonce začala spolupracovat.“

 

8N7A9457 vinoPříští zastávka e-shop
Samotné získání znalostí však nestačí. Pro každou podnikatelku je důležité mít strategii, tu vyhodnocovat a podle ní vybírat i použité nástroje.
„Dříve jsem online marketing používala spíše intuitivně a potřebné věci řešila metodou pokus-omyl. Nyní marketing chápu více koncepčně a promyslela jsem si celkovou online strategii, tak aby co nejlépe podpořila můj business,“ potvrzuje Risser.

Zakladatelka Deli Life nyní firmu rozšiřuje. Zřizuje novou provozovnu, hledá nové zaměstnance a aktivně se svými službami oslovuje firmy. „Ráda bych do firem dodávala kvalitní a zdravé občerstvení pro zaměstnance, poskytovala catering na firemní akce a zároveň ve firmách prováděla osvětu o správné výživě a zdravém životním stylu,“ přibližuje své plány. S tím souvisí i nutnost zefektivnit a zautomatizovat některé procesy jako objednávkový systém, platby, logistiku či nákup. „Plánuji spustit eshop, který klientům zjednoduší objednávání produktů a služeb Deli Life. Jsem teď schopná si řadu věcí z online marketingu zanalyzovat a zoptimalizovat. V případě potřeby už teď také přesně vím, kam se mohu obrátit,“ uzavírá.

Text nevyjadřuje názor redakce