Na jednom účtu například hospodaří v rámci každodenních potřeb domácnosti a rodiny, na jiném si odkládají peníze, které nechtějí utratit, na další si nechávají posílat nájmy za svou pronajatou nemovitost atd. Při kontrole všech plateb se ale musí přihlašovat zvlášť do několika aplikací internetového nebo mobilního bankovnictví. To je časově náročné a navíc si musí pamatovat řadu hesel. Nyní ovšem přichází doba, kdy klient všechny své účty bude moci kontrolovat z jednoho místa. Konkrétní kroky v tomto směru činí i Komerční banka.

„Od prosince 2018 jsme postupně zpřístupňovali našim klientům, po přihlášení do internetového nebo mobilního bankovnictví, možnost vidět stav a pohyby na účtech vedených i u dalších bank. Nyní již má každý klient tuto možnost dostupnou pro své účty vedené u České spořitelny a Air Bank. Brzy budou následovat Equa bank, ČSOB a další banky. Komerční banka tyto služby přinesla jako první v České republice zároveň v internetovém bankovnictví MojeBanka i v mobilní aplikaci Mobilní banka,“ uvedl Martin Sládeček, Open BankingManager v Komerční bance.

Jak již bylo uvedeno výše, zatímco dříve se musel klient pro zjištění zůstatku na svých běžných účtech v jiných bankách přihlašovat do každého internetového nebo mobilního bankovnictví zvlášť, nyní se stačí přihlásit pouze do internetového či mobilního bankovnictví v Komerční bance a klient vidí přehledně na jednom místě všechny své účty i se všemi pohyby na nich. Připojení účtů je přitom snadné a intuitivní. Na stránkách Komerční banky je postup podrobně popsán.

„V roce 2019 bychom chtěli učinit další významný krok, který klientům Komerční banky umožní jak na počítači, tak i v mobilu, zadávat platby z jejich účtů u připojených bank. Průběžně také budeme rozšiřovat počet dostupných bank, jejichž účty bude možné přes internetové a mobilní bankovnictví Komerční banky ovládat. Ve druhé polovině roku 2019 bychom chtěli tyto služby zpřístupnit i našim firemním klientům,“ doplnil Martin Sládeček.

Text nevyjadřuje názor redakce