TechCafé díl 1: Nejlevnější Wi-Fi se firmě může prodražit

Každá firma má na své internetové připojení specifické požadavky. Zatímco kancelářské prostory potřebují mít spolehlivou síť pro narůstající počet notebooků či chytrých telefonů, u výrobního či logistického závodu se zase stále častěji připojují zařízení internetu věcí, jako jsou chytré senzory hlídající kvalitu výrobku nebo čtečky čárových kódů.

 „Zařízení internetu věcí ale stále častěji pronikají i do kancelářských prostor, ať už se jedná o různé klimatizace, elektronické zámky nebo požární čidla. Zapojování narůstajícího počtu zařízení by firmám mělo ulehčit jejich podnikání, nikoliv způsobovat bolehlav,“ říká Zuzana Švecová, produktová specialistka na bezdrátové sítě společnosti Cisco.

3 klíčové vlastnosti Wi-Fi: bezpečnost, správa, spolehlivost
Pokud firma vybírá vhodné Wi-Fi technologie, měla by uvažovat především v dlouhodobém horizontu, shodují se oba odborníci. Data jsou dnes klíčová pro každý podnik a jejich ztráta, narušení či nedostupnost může znamenat nejenom finanční škody, ale také ohrožení důvěry. Roman Pieklak, designer řešení sítí a bezpečnosti ze společnosti T-Mobile proto radí:

„Firmy vybavující kancelářské prostory i výrobní podniky by se měly při výběru bezdrátové technologie zaměřit na tři aspekty. Především se jedná o bezpečnost technologie samotné s ohledem na množství zařízení, která do sítě přicházejí. Pak by měl určitě zohlednit spolehlivost řešení, protože se zpravidla jedná o kritické systémy a v neposlední řadě by měl myslet na jednoduchost správy takového řešení.“  

Počítejte cenu z dlouhodobé perspektivy
U nákupu technologií jako je Wi-Fi řešení je sledování pořizovací ceny jako rozhodujícího parametru velmi krátkozraké. Celková cena totiž velmi úzce souvisí s předchozími třemi aspekty. Kvalitně zajištěná bezpečnost může zabránit úniku dat a neočekávaným finančním ztrátám, snadná správa v budoucnu ušetří provozní náklady a spolehlivost připojení podporuje budování dobrého jména firmy. Stejně jako například u koupě automobilu sledují firmy také jeho spotřebu, spolehlivost značky nebo náklady na povinné ručení a servis, měly by podobně komplexně uvažovat i o Wi-Fi síti.

„Společnosti, které uvažují o nasazení nové Wi-Fi sítě by se určitě měly obrátit na spolehlivého partnera, který jim navrhne řešení na míru. Často právě počáteční fáze projektu rozhoduje o dalších několika letech budování byznysu,“ uzavírá Roman Pieklak.

 Pokud Vás zajímá, jak můžete ve své firmě postavit kvalitní bezdrátovou síť, obraťte se přímo na Romana Pieklaka na emailové adrese: roman.pieklak@t-mobile.cz

TechCafé díl 1: Nejlevnější Wi-Fi se firmě může prodražit

Text nevyjadřuje názor redakce