Veřejnost zná LG především jako výrobce spotřební elektroniky, ale jeho portfolio je mnohem bohatší.

Celosvětově LG stojí na třech pilířích. Jedním je skutečně segment spotřební elektroniky, ten je největší a spadá tam bílá technika, TV a audiosystémy, mobilní telefony či solární panely a klimatizace. Druhým je oblast chemická, v níž se soustřeďujeme zejména na vývoj a výrobu akumulátorů a energetických úložišť obecně. Třetí součástí LG je divi­ze zaměřená na telekomunikace.

Zaujala mě zmínka o chemické divizi a akumulátorech, zabývá se i elektromobilitou?

Samozřejmě. Dokonce v současné době tvoří její podstatnou součást. LG je lídrem ve vývoji a výrobě elektrobaterií pro automotive a rozvíjí se i v rámci elektromobility jako takové. Když si půjdete koupit prémiovou značku elektrokola či elektrokoloběžky, je téměř jisté, že v ní budou naše články. Kromě toho se ale v divizi zabýváme i konceptem uchování energie. Příští rok bychom rádi představili unikátní řešení solárních pane­lů, tepelného čerpadla a úschovy energie. Bude se jednat o jeden systém, který doká­že vyrobenou energii uschovat, a zákazník se tak stane energeticky soběstačným.
LG vidím příští rok jako absolutního lídra trhu

Jak vidíte budoucnost jednotlivých odvětví, ve kterých LG Electronics působí?

S ohledem na zájem o elektromobilitu se domníváme, že má naše chemická divize obrovský potenciál a výrazně poroste. LG vlastně před více než 60 lety na chemické divizi vzniklo a následně se rozrostlo i do dalších oblastí. Co se týče elektroniky, největší obraty tvoří oddíl domácích spotřebičů a klimatizací, i tam bychom chtěli pokra­čovat v růstu. Domnívám se, že porosteme také v oblasti automotive, protože nabízí­me unikátní a velmi žádaná řešení.

Jak se LG daří na tuzemském trhu?

Je všeobecně známo, že o zákazníky a dominanci na trhu soupeříme s další korejskou značkou, například v rámci byznysu s TV. Už se nám podařilo dostat se i na pozici lídra, takže víme, jak prvenství chutná, a rádi bychom se na špici v příštím roce vrátili. V oblas­ti praní jsme jedničkou už téměř 10 let a ačkoliv jsme v chlazení zatím dvojkou, mílovými kroky se špičce přibližujeme. Příští rok bychom konkurenta z trůnu rádi sesadili.

Jakou máte pro dosahování těchto cílů strategii?

Základem je skvělý produkt, který je výsledkem dlouholeté pozice LG jako technologického lídra a inovátora ve všech odvětvích. Rádi bychom, aby se značka LG stala pro zákazní­ky první volbou, ať už si budou chtít koupit televizi, lednici, pračku, sušičku či tepel­né čerpadlo. Musíme se tedy dostat do hlav spotřebitelů a posunout značku dále. Musí z ní cítit emoci.

Důležitou podporu brandu spatřuji v sociál­ních médiích, v cílené komunikaci se zákazníkem skrz brand ambasadory a influen­cery. Nedávno jsme např. navázali spolupráci s šéfkuchařem a porotcem soutěže MasterChef Přemkem Forejtem a věřím, že propojení s touto osobností pomůže vnímat značku LG jako ekvivalent prémiových produktů. Spotřebitel musí zároveň vědět, že vyrábíme nejkvalitnější produkty. To je teď důležitým úkolem marketingu. Je potřeba ho efektivně propojit s obchodem a dostat značku k lidem. Dát jim vědět, že naše technologická řešení mohou ušetřit spoustu času, peněz i energie. Proto také chceme více přiblížit náš slogan „Life’s Good“ veřejnosti a podtrhnout jeho poselství.

Text nevyjadřuje názor redakce