Tak by se dala shrnout základní myšlenka Fidoo.

Petr Herzmann
Petr Herzmann
Foto: Petr Herzmann

Idea se zrodila už u původních zakladatelů. VIGO vstoupilo do Expensa v roce 2015 protože jsme měli pocit, že ve světě firemních financí nefunguje všechno normálně a Expensa pro nás byla nástrojem, který může zažité pořádky změnit. Není přece normální, že firma tráví hodiny času nad tím, že dělá vyúčtování výdajů nebo cesťáků místo toho, aby se věnovala svému podnikání. Není přece normální že v 21. století se uchovávají papírové účtenky. Není přece normální, že účetní opisuje faktury a účtenky, když už jednou existovaly v papírové podobě. Není přece normální, že firmy schvalují faktury a účtenky přes papírové workflow. Není přece normální, že aby zaměstnanci mohli platit, jdou si nejdříve do pokladny vyzvednout hotovost. Je tam celá řada věcí, které ve firemních financích nefungují, tak jak by měly, a proto jsme vyhlásili válku nesmyslné práci.“, říká Petr Herzmann, provozní ředitel Direct Fidoo a spolumajitel investiční skupiny VIGO Investments, který v minulost působil v rámci zmíněné skupiny v Direct pojišťovně jako ředitel pro Business Development nebo jako ředitel podpory obchodu v České pojišťovně.

Proč používat Fidoo ve své firmě?

Pošlete peníze na dálku

Nabít peníze na Fidoo kartu můžete komukoli a odkudkoli. Nezáleží na tom, jestli je váš zaměstnanec vedle v kanceláři, na home officu nebo na služební cestě.

Už není nutné používat svou soukromou kartu pro firemní výdaje
Fidoo karta je plnohodnotná platební karta Mastercard, kterou může mít opravdu každý ve firmě. Už tedy nejde o výsadní právo top managementu, a tak nemusíte ani na těch pár věcí za rok používat svou soukromou kartu. Jakmile kartou něco zaplatíte přijde vám push notifikace, která vás vyzve k vyfocení účtenky, následně pošlete ke schválení. Není nutné se s nikým osobně vidět a předávat peníze z ruky do ruky, což představuje v době koronaviru velkou výhodu z hlediska bezpečnosti.

Už nemusíte chodit schvalovat do schvalovací knihy

Vyfocenou účtenku lze rovnou zaslat svému nadřízenému, který ji může schválit odkudkoli, třeba při čekání na oběd. Všechny výdaje se mu zároveň skládají přehledně do aplikace (stejně jako v té papírové knize).

Účtenky dostanete k účetní na jeden klik

Po odsouhlasení šéfem, putuje jedním kliknutí účtenka skrze Fidoo aplikaci přímo k účetní. Nemusíte účtenku nosit po kapsách a bát se, že ji ztratíte. Navíc účetní dostává účtenky průběžně a má je přehledně na jednom místě.

Cesťák vytvoříte během 5 minut

Ve Fidoo si jednoduše a rychle vytvoříte žádost o služební cestu včetně požadavku, kolik peněz potřebujete s sebou. Jakmile vám jí nadřízený schválí, obdržíte na Fidoo kartu odpovídající částku na cestu a můžete vyrazit.

Fidoo Karta

Jedná se o elegantní nástroj, jehož jednotlivé části, aplikace a karta, jsou vzájemně provázané a veškeré výstupy najdete přehledně na jednom místě. Jednoduchost spočívá i v jeho implementaci, a tak jej ve firmě můžete začít používat již za 7 dní.

Že situaci se zdlouhavými administrativními procesy zažívá velké množství firem vyplývá i z rostoucího počtu klientů, který v současné době přesahuje 900. Jejich portfolio je velice různorodé od stavebních firem, přes IT, reklamní agentury, agentury práce až po maloobchody, což potvrzuje všestrannost tohoto nástroje, jak z ohledu oboru, tak v řešení problému, se kterým daný subjekt zápolí. Využívá jej například výrobce automobilů Škoda Auto či společnost CAPEXUS působící na poli komerčního interiérového designu.

„Chtěli jsme snížit závislost na otevíracích hodinách pokladny pro vydání zálohy, umožnit
ad-hoc výdaje na služebních cestách a zejména zrychlit a zjednodušit administrativu, kterou vypořádání záloh a také evidence papírových účtenek přinášela. Proto jsme si vybrali Fidoo. Nyní toto řešení využívá téměř 2 500 zaměstnanců Škody Auto.“, komentuje zástupce automobilky Škoda Auto, v čem jim Fidoo konkrétně usnadnilo práci.

V době koronavirové se najednou ukázalo, že většina firem není na náhlou změnu v podobě práce na dálku připravena. Ze dne na den se změnily pravidla hry a základní agenda spojena s firemními financemi se stala neuskutečnitelnou s ohledem na bezpečnost zaměstnanců.  Pro firmy, které digitalizaci firemních financí dlouhodobě odkládaly, bylo současné dění takovým budíčkem, který je upozornil, že je opravdu na čase se na tuto sféru soustředit nejen kvůli provozuschopnosti, ale také v rámci úspory nákladů.

Text nevyjadřuje názor redakce