Žijeme ve zlatém věku konektivity. Rychlost komunikace, stejně jako její intenzita a rozsah roste exponenciálně. Bohatý obsah lze dnes za zlomek vteřiny komunikovat po celém světě.  Lidé, místa a věci se stále více digitalizují, což způsobuje změny ve spotřebitelském chování a obchodních aktivitách. Z offline prostředí se přesouvají do onlinu a z online rozhraní na chytré mobilní telefony. S příchodem éry 5G sítí se tento trend ještě zrychluje.

Fond, který spravují portfolio manažeři Jon Guinness a Sumant Wahi, je koncentrovaným portfoliem 35–45 akcií, které mají výrazné růstové charakteristiky.  

Portfolio manageři Fidelity Int. akcie rozdělili na tři oblasti: Aktivátoři, Sít a Inovátoři. Každá oblast přitom má své ekonomické a investiční charakteristiky. 

„Rozjížděči“, nebo aktivátoři, jsou ty společnosti, které poskytují vybavení, zařízení a komponenty potřebné pro fungování vysokorychlostních sítí – například Ericsson, jenž vyrábí komunikační zařízení. Nejčastěji se nachází v technologickém sektoru.

Firmy, které mají něco společného se sítěmi, například sítě vlastní, typicky telekomunikační společnosti. Příkladem mohou být americké firmy Verizon a Charter nebo evropská Cellnex.

Třetí skupina jsou inovátoři, tedy společnosti těžící výhody z příležitostí, které nabízí vysokorychlostní sítě, a které poskytují produkty a služby zákazníkům a uživatelům. Jedná se typicky o internetové firmy, společnosti zabývající se novými médii se a herní společnosti, jako Alphabet, Alibaba a Tencent.

Jon Guinness, portfolio manažer Fidelity International vysvětluje: „Současný zlatý věk konektivity je o rychlejší a levnější komunikaci vedoucí k digitalizaci lidí, míst a věcí, a zároveň o změnách veškerých investičních sektorů. To vytváří investiční příležitosti ve společnostech, které tuto konektivitu umožňují a těží z ní. Každá generace mobilních i pevných komunikačních technologií poskytla nové a vzrušující způsoby propojení. Zlepšující se technologie připojení ovlivňují každou část ekonomiky – od uživatelů technologií v různých situacích/aktivitách (média, randění, rozvoz jídla, hraní her) přes finance (platby a půjčky) až po průmyslové aplikace (internet věcí, autonomní řízení, bezpečnost).”

Sumant Wahi, portfolio manažer Fidelity International dodává: „Když mluvím s investory a klienty, často se ptají, zda promeškali „technologickou párty“, nebo jestli u nadhodnocených akcií nastanou korekce. My si myslíme, že se ptají špatně.Zažili jsme na vlastní kůži první vlnu, při které vznikly platformy, které se vyvinuly v globální fenomény. Další fází technologického pokroku bude rozšíření mezi nové uživatele a růst výnosů, to vše přes hráče jako jsou Netflix a Zoom až po pestřejší a rozmanitější kombinace podniků napříč různorodými odvětvími od digitálního zdraví po online výuku.“

Jsme si jisti, že propojení našich zkušeností s danou tematikou, s analytickým zázemím, které FI nabízí, a tématem strukturálního růstu, může investorům zajistit velmi silné dlouhodobé výnosy,” uzavírá Sumant Wahi.


Fidelity Funds - Global Communication Fund vynesl během jednoho roku 29.2 %, čímž překonal benchmark MSCI ACWI Index, jehož výnos byl 2.7 %1

 

fidelity graf

Zdroj: Fidelity International, 30 September 2020. Performance net of fees, for the Y-ACC-EUR share class. Basis nav-nav, with gross income reinvested in EUR. Comparative index: MSCI AC World (N). *Prior to 1 October 2019, the fund was benchmarked against MSCI ACWI Communication Services Index (N); performance has been chain-linked.

 

 

Text nevyjadřuje názor redakce