Lékárna.cz je první a největší lékárna na českém internetu orientovaná na široký sortiment pro zdraví.

Po čem lidé v internetové lékárně v době covidové touží?

„Po dezinfekci, rouškách, lékách na chřipku a bolest, přípravcích na podporu imunity. Ale kupodivu stále i po všem, co jim může pomoci na cestě ke zdraví – takový sortiment pro ně pečlivě vybíráme. Takže nejen volně prodejné léky, doplňky stravy a vitamíny s minerály, ale také dermokosmetiku, drogerii nebo elektropřístroje se zdravotními benefity. Protože i přes hrozbu covidu stále žijeme naše běžné životy a myslíme na svoje děti, blízké, chceme zdravě jíst i žít. Zdravá strava je dlouhodobě výstavní kategorií našeho e-shopu – ořechů, semínek, náhrad sladidel, různých diet, čajů a nápojů, pomazánek máme opravdu ohromnou nabídku. Pečlivě ji vybíráme, často potěšíme nějakou výhodnou akcí, zkoušíme sami na sobě různé recepty, rady. Letos jsme rozšířili kategorii dentální hygieny, péče o zuby také získává pozornost, vyhověli jsme poptávce po kontaktních čočkách - nabízíme renomované značky a kvalitní čočky, nic přebalovaného v Asii. Mimochodem, zaznamenali jsme letos silný trend u našich zákazníků preferovat domácí a kvalitní produkty, o čínské zboží přestává být zájem a lidé nám neváhají zavolat, aby se poptali, odkud konkrétní zboží pochází.“

Pokud COVID-19 změnil zákazníky, v čem se podle vás musí změnit lékárenství?

„Celý letošní rok nám ukazuje, jak důležitá jsou bezkontaktní řešení-včetně komunikací s lékaři. A to už se nezmění. V Lékárna.cz jsme udělali kroky k tomu, aby měli pacienti na internetu po ruce lékárníky a přístup ke kvalifikované radě.  Rozšířili jsme online odbornou poradnu a uvedli do provozu i chat, kde jsou odborníci připraveni poradit od pondělí do pátku od 8 do 22 hodin. Měníme standardy komunikace se zákazníky a vůbec péči o ně. Teď je potřeba rozšířit ještě dostupnost léků, které předepisují pacientům lékaři. Protože léky na recept můžete vyzvednout jen osobně v lékárně, i když existuje vyspělé online lékárenství se zkušeností.  Lékaři se v roce covidu museli rychle přeorientovat na telemedicínu, a ruku v ruce s ní musí jít i telefarmacie, jako je to obvyklé jinde v Evropě. Takže pacient musí mít možnost komunikovat v určitých nebo nezbytných situacích s lékařem elektronicky a bude mu vydaný a zaslaný e-recept. To už i v ČR vcelku úspěšně funguje. Ale ještě musí následovat rozvoj e-dispenzace (výdej léků v lékárnách spojený s předáním potřebných informací o správném užívání, dávkování a uchovávání léků, popř. o jejich vedlejších účincích), e-coachingu a e-compliance (dodržování předepsaného léčebného režimu), aby to byl opravdu rozvoj a přínos pro pacienty. A tady se Lékárna.cz chce a bude angažovat. Pokud vás – stejně jako nás – překvapuje, že se ten rozvoj zastavil na půli cesty a ani události letošního roku ho výrazně neposouvají, pak máte pravdu. Chci být ale optimista a věřím, že až se aktuální situace s výskytem COVID-19 zklidní, dojde v Parlamentu ČR i na téma „rozvoj medicíny a farmacie“. Lékárna.cz se v tom chce a bude angažovat, ostatně má za sebou už víc než 20 let zkušeností a byla první, kdo možnost nakupovat léky na internetu před lety prosadil a zrealizoval.“

Zažili jste na vlastní kůži situaci, kdy jste si nemohli nebo nebyli schopni „dojít s receptem“ do lékárny a vyzvednou si potřebné léky?  Ocitli jste se někdy v situaci, kdy byste ocenili doručení potřebných léků až domů? Napište nám o tom na namety@lekarna.cz. Děkujeme!

Text nevyjadřuje názor redakce