S jakými problémy se firmy nyní hlavně potýkají?

Mnoho firem muselo za poslední rok omezit nebo uzavřít provoz a značný podíl zaměstnanců zůstal ze dne na den doma. Do popředí firem se tak dostali HR manažeři, jejichž role se během krize stala klíčovou. Museli totiž rychle reagovat na aktuální situaci a na problémy, které přinesl home office. Zejména jak na dálku udržet zapojení zaměstnanců, jejich výkon či sociální vazby s kolegy. Změny v péči o zaměstnance se staly velkou výzvou i pro nás, kdo se na motivaci a odměňování zaměstnanců specializujeme desítky let.

Co bylo nejtěžší?

S nástupem druhé vlny již bylo jasné, že odměňování prostřednictvím benefitů v podobě, jakou jsme znali, nebude kvůli uzavření mnoha provozů možné. Museli jsme tak rychle přizpůsobit naše produkty a služby, abychom drželi krok s poptávkou našich HR partnerů. Proto bylo nutné vytvořit nová technologická řešení pro zajištění motivace, zdraví a odpočinku zaměstnanců tak, aby bylo jejich používání jednoduché a bezpečné, tedy bezkontaktní a online. Během velmi krátké doby jsme se díky tomu z emitenta papírových poukázek stali spíše HRtech firmou.

Co konkrétně digitalizace obnášela?

Důležitým prvkem bylo navázání nových partnerství, abychom rozšířili možnosti objednávání zboží i služeb online. Díky tomu lze nyní volnočasové benefity utratit například za lekce online fitness, absolvovat online jazykový kurz nebo navštívit skrze videocall psychologa. Dá se říct, že teď spolupracujeme s e-shopy a online službami ze všech oblastí, ať už se jedná o jídlo, zdraví, sport, vzdělání či nákup knih.

Došlo kromě transformace nabídky k nějaké další změně?

Inovovali jsme uživatelské prostředí, aby mohli zaměstnanci spravovat všechny své výhody v jedné aplikaci na úrovni těch finančních. MůjUp mohou teď sledovat zůstatek a transakce, ale i čerpat exkluzivní slevy. Stejně tak mohou platit moderními prostředky, například přes Apple Pay i Google Pay díky eStravence nahrané v mobilu.

Když se vrátíme k firmám, v které oblasti péče o zaměstnance se potýkají s největšími problémy?

Ukazuje se, že zaměstnanci ztrácejí na home office smysl práce a kontakt s firmou. Proto je důležité udržovat sociální propojení v týmech mezi kolegy i na dálku a pečovat o angažovanost a zapojení zaměstnanců. I s tím dnes firmám pomáháme.  

Co dalšího firmy či zaměstnance aktuálně pálí?

Často jsou to věci, které se dříve zdály být téměř banální. Třeba zajištění kvalitního stravování. Proto jsme urychlili digitalizaci a hned po vypuknutí pandemie navázali spolupráci s rozvozovými službami i s e-shopy s potravinami. Díky tomu se během pár měsíců počet uživatelů eStravenky ztrojnásobil. Nově navíc eStravenka poskytuje zaměstnancům exkluzivní slevy a peníze zpět za nákup v e-shopech a odměňuje je za útraty ve věrnostním programu Up Club.

Co dalšího plánujete?

Chceme navázat na nové služby eStravenky, jakou je Platba mezi kolegy, a dále rozvíjet její výhody a funkce. Chystáme ale také nové volnočasové benefity. Především se však budeme ve spolupráci s našimi HR partnery věnovat hledání cest k zajištění spokojených zaměstnanců. Benefity se během pandemie ukázaly jako efektivní nástroj k udržení zaměstnanců v pohodě. A jejich role ještě výrazně poroste.

Text nevyjadřuje názor redakce